Blogda Ara

3 Ocak 2018 Çarşamba

Rıfat Yüzüak'tan Makyaj Tüyoları - Smashbox Etkinliği



Herkese merhaba, 

2018'in ilk blog yazısı oldukça keyifli bir konuyu içeriyor; makyaj... 💄 Geçtiğimiz hafta Zorlu Center Smashbox'da make up artist Sevgili Rıfat Yüzüak'ın katılımı ile bir etkinlik gerçekleşti. Makyaja ilgisi olan herkesinde bildiği gibi; Rıfat Yüzüak, fashion weeklerde, dergi ve reklam çekimlerinde bir çok ünlü isim ile çalışan, Türkiye'nin en başarılı make up artistlerinden birisi. Bizlere yaptığı uygulamalar ile makyaj sırlarından bahsetti ve kendi tekniklerini uygulamalı olarak gösterdi. Haliyle bu yazı da bol makyaj tüyosu içeren bir yazı oldu. Makyaj yapmayı çok seven ama bir türlü istediği gibi yapamayanlar mutlaka ellerine bir kalem ve not defteri alarak yazımı okusunlar. 📝


Detaylara geçmeden önce herkesin bilmesi gerektiği çok önemli bir konudan bahsetmek istiyorum. Rıfat Yüzüak'ın da o gün etkinlikte bize dediği gibi; ''Hiç kimse o videolardaki, fotoğraflardaki gibi makyaj yapmak zorunda değil, o makyajlar beauty ışıklar ile desteklendiği için o kadar güzel görünüyor.'' Bunu bilmek o kadar önemli ki. Çünkü her gün  instagram da keşfet kısmına  profesyonel yapılmış bir çok makyaj fotoğrafı düşüyor. Bunları görüp neden bende böyle güzel makyajlar yapamıyorum diye sakın üzülmeyin. Onların büyük bir çoğunluğu bu bahsettiğimiz ışıklar sayesinde harika görünüyor. Yani sorun asla bizde değil.🙈 Normal bir manzara fotoğrafı çekerken bile güzel çıksın diye ışığa çok dikkat ediyoruz dimi? Işık ve o güzel makyaj fotoğrafları konusunu artık çözdüğümüzü düşünüyorum. Moral bozmak yok, pes etmek yok. 😊

Diğer önemli bir konu olarak; son yıllarda abartılı makyajların popülerleştirilmesi ile kadınlar tam tabiri ile ''onu da süreyim, bunu da süreyim'' der oldu. Rıfat Yüzüak bu etkinlikte söyledikleri ve yaptığı makyaj uygulamaları ile bu popülerleşmenin tam aksine hepimize makyajda doğallığı ve abartısız makyajı aşıladı.



 Üstüne basa basa söylediği şeyler; az makyaj, az ürün, doğal görüntü... 

''Yüze katı boyalar sürülmüş, buruşmuş, eyelinerı gözüne çamur sıçramış gibi gözüken, dudak çizgilerine dolmuş mat rujlar... Makyaj böyle bir görüntü değil. Makyaj çok pür, zarif olmalı.''

Gelelim Rıfat Yüzüak'tan öğrendiklerimize..

 🌺Fondöteni cildimize uygulamak için söyledikleri; 
''Sünger kullandığınızda yüzünüzde sünger gibi görünüyor, alçıya alınmış gibi gözüküyor. Fırça kullanamıyorsanız parmak ucunuzu kullanın.''

⭐️Kendi çekimlerinde çok kalın fondötenler kullanmayı tercih etmiyormuş. İnce ürünler kullanıyormuş. 
Makyajda olabilecek en az kapatıcı ile fresh görünüm taraftarı. Çok fazla baz önermiyor kullanmak isterseniz de ince öneriyor.

🌺 Concealer için söyledikleri; 
''Concealerı açık renk değilde koyu renk kullanın. Çok açık renkle kapatmak istediklerimizi kapatamayabiliriz.'' 

🌺Kontür için söyledikleri; 
''Kontür yaparken öpücük verir gibi dudakları öne itiyoruz oluşan boşluklar kontür yapacağımız yeri gösteriyor.''

''Göz kapağındaki çukura, (eğer çukuru göremiyorsak elimizle kaşımızı hafif kaldırdığımızda oluşan çukura) kontur yapıyoruz. Yani 'crease'' bölgesine. 'Crease', göz kapağı çizgisi veya göz kapağının katlanma yeri olarak adlandırılan yer.

🌺Eyeliner için söyledikleri; 
''Eyelinerı kendinize güzel uygulayabiliyorsanız ve yakıştırıyorsanız uygulayın. Eyeliner çok profesyonel uygulanmalı. Eyeliner dağıldığında gözünüze çamur sıçramış gibi bir görüntü oluyor. Yamuk, bir ucu aşağı bir ucu yukarı olması karizmayı epey sarsar. Güzel uygulayamıyorsanız hiç uygulamayın illa herkes eyeliner sürmek zorunda diye bir şey yok. Eyeliner kullanacaksanız eyelinerı çok fazla makyajlarınız ile birleştirmeyin. Yoğun göz makyajlarına eyeliner çekmeyin.''

⭐️Kendi makyajlarında eyelinerı çok az kullandığından bahsetti. 

⭐️Ayrıca öğrendiğim kadarı ile makyajı kategorileştirmekte bir hataymış. Demek istediğim; yeni yıl makyajı, gündüz makyajı, gece makyajı, o makyajı, şu makyajı... Bunları birbirinden ayırmamak gerekiyor, makyaj tektir. 

Makyaj yapmayı çok seven bizler içinde şöyle bir şey söyledi; ''Doğal natürel bir makyajla profesyonelleşin sonra üzerine adım adım gidin. Çok üstüne düşün kendiniz için, önerdikleriniz için değil, bambaşka bir şey keşfedeceksiniz. O keşfettiğiniz şey o kadar güzel olacak ki paylaşmak ya da onu anlatmak başka bir şey olacak. Kitabımda  da onun sırrı var.😊''  


Smashbox standında blogger arkadaşlarıma kontür ve aydınlatma uygulamaları yaptı. Ben makyajlı gittiğim için bu zevkten mahrum kalsam da uygulamaları yaparken kendisini dikkatli bir şekilde izledim.


Rıfat Yüzüak, Ceren'e makyaj uygulaması yaparken (İnstagram: @cerenoneriyor)

Rıfat Yüzüak'ın Ceren'e yaptığı makyaj bu şekildeydi. Kontür ve aydınlatma uygulaması yaptı. Yalnızca 3 ürün kullanarak mükemmel, ışıl ışıl bir görünüm yarattı. En doğal ve en güzel halimizi ortaya çıkardı. 


Makyajda kullanılan ürünler:
🎨Kontür:       Smashbox Contour Kit 
🎨Aydınlatıcı: Smashbox Spotlight Palette
💧Ten Ürünü:   Smashbox Camera Ready BB Water Spf 30 

Makyajda kullanılan Smashbox ürünleri

Rıfat Yüzüak'a yönelttiğimiz sorular ile yaptığımız instagram canlı yayınımızı izlemeyenler varsa diye kalıcı olması açısından yazıya döküyorum;

Günlük makyaj için önerileriniz nelerdir?
''Günlük makyaj için çok fazla bir şey yapmanıza gerek yok. Eğer spesifik bir kusur yoksa yüzünüzde güneş lekesi, sivilce gibi bir şey yoksa çok fazla ağır kapatıcı, ağır fondöten kullanmayın. Çünkü bu fondötenler çok ağır gösteriyor cildinizi. Birde bunları sponge (sünger) veya kullanımı zorlaştıracak şeyler ile uyguladığınızda çok kalın uygulanıyor bu sefer yüzler alçıya alınmış gibi gözüküyor, çok yanlış. Çok ince, hafif nemli, bb krem tadında çok ince bir fondöteni, çok ince bir kapatıcıyı çok az miktarda cildinize uygulayın ya da sadece lokal olarak kapatmak istediğiniz yerleri kapatın sonrasında da hafif bir kontür (ten renginizden 2 ton koyu bir renkle kontür),  hafif bir maskara bir dudak nemlendiricisi yeterli olacaktır; güzelseniz, ki bütün insanlar güzeldir bence. 😊 Sakın öyle hatalı, kusurlu, çirkin olduğunuza inanıp yoğun makyajlarla çıkmayın dışarı. Bu çok büyük bir yanlış. Çok hafif makyaj yapın gündüz.''

Yeni sezon allık renklerinde veya far renklerinde tavsiyeniz var mı?
''Yok, çünkü ben sezona göre, trendlere göre hareket  eden bir make up artist değilim. Bana herkesin ''Bu sezon bu renkler çok moda ben o renge boyayım suratımı'' demesi çok anlamlı gelmiyor.
Doğal pür naturel günlük makyaj. Doğal yapmanız yeterli olacak. Sevgili  Ceren'e (@cerenoneriyor) yaptığı doğal makyajı göstererek Bunun üzerine bordo ruj sürün, istiyorsanız eyeliner kullanın. Ama karar verin hem bordo ruj hem eyeliner hem göz makyajı hem gözdeki sim, hem büyük kirpiği yapmayın. Kaşlar bıyık gibi gözlere tüy yumağı koymuş gibi oluyor. Biraz daha zarif, zarafet biraz daha doğallık biraz daha kibarlık öneriyorum makyajlarınızda size.''

Gece makyajı için?
''Gece makyajı ile gündüz makyajını ayırmanıza gerek yok aslında. Doğal bir makyaj stili yakaladığınız zaman gece makyaja karar vermeniz gerekiyor. O gece gözlerinizle mi daha ön planda olmak istiyorsunuz dudaklarınızla mı yoksa doğal bir tenle mi? Ona göre karar verdikten sonra Gözse ona yoğunlaşıp geri kalanı doğal bırakmak dudak ise dudağa yoğunlaşıp geri kalanı doğal bırakmak. Her zaman doğal bırakmak... 😊''

Gelinler makyajlarını yaptırırken veya yaparken neleri tercih etmeli ve nelere dikkat etmeli?
''Gelin makyajı çok önemli bir konu. Gelinler gelin makyajının üstüne çok fazla düşüyor ve çok fazla düşünüyorlar. Profesyonel biriyle çalışsalar bile profesyonel olan kişiyi rahat bırakmayabiliyor bazı gelinler. Çok fazla kendi önerilerini işin içine koyuyorlar. Bu kadar fazla önerisi varsa gelin olan kişilerin bence kendi makyajlarını kendileri yapmalılar. Ya da profesyonel kişiyle çalışıyorlarsa en azından biraz daha ona bırakmalılar. Gelin makyajı kişinin tarzını biraz yansıtmalı. Gelinin çok belirgin bir tarzı varsa o tarzı göstermeli. ''Bak benim tarzım bu ben genelde böyle görünüyorum bunun dışına fazla çıkmak istemiyorum'' şeklinde göstermeli. Makyajı yapacak olan kişi ile iyi bir iletişim yakalamalı. Daha sonrasında da bana sorarsanız ben gelinlerime genelde ya bir eyeliner ile gölge belirginleştiriyorum, ya yoğun takma kirpikle, ya çok ışıltı highlihterın çok yoğun olduğu pırıl pırıl ciltler yapıyorum. Ya da böyle bir rujla falan destekleyerek yapıyorum. Ama genelde sonuç olarak hepsinde, gerçekten neresinde makyaj var ya da makyaja ihtiyacı yokmuşçasına kusursuz görüntüler yaratmayı seviyorum. Benim yaptığım makyajlara baktığımızda sanki hiç makyaj yokmuş ya da makyaja ihtiyacı yokmuş gibi görünüyor insanlar, benim en çok bu hoşuma bu gidiyor. Sizde kendinize bunu oturtun derim. Çünkü makyaja ihtiyacınız yokmuş gibi kusursuz ve zarif görünmek iyi bir görüntü bence, cool bir görüntü.''





Smashbox'ta o gün % 20 indirimde vardı. Smashbox standını gezdik, ürünleri bol bol mıncıkladık. 



Etkinlik 4'ten akşam 8'e kadar devam etti.

Smashbox Standı💖


Smashbox Far ve Aydınlatıcı Paleti



Smashbox Mascara 👀

Smashbox Rujlar 👄






Etkinlikte birbirinden lezzetli ikramlar vardı. Macaron görünce kim dayanabilir ki 😍
Günün hatırası Rıfat Yüzüak ve ben ✌🏻️❤️ 

Selfie ışığı bulunca biz✨🔦


 Yalnız bu selfie ışığı gerçekten harika çıkarıyor. Nerede satılır, ne kadardır bilen bir arkadaşım ne olur beni aydınlatsın. ✨

Asıl biz thank you 💋

Rıfat Yüzüak'a verdiği bu değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. Ayrıca ev sahipliği için Smashbox'a ve davet içinde Estee Lauder Companies ekibine de kocaman teşekkür ederim.😊💘 

Kendi adıma bir şeyler söyleyecek olursam; makyajda zaten fazla cesur olan biri değildim. İddialı şeyleri hiç bir zaman sevemedim. Özellikle gözlerimde çok koyu renklerden, koyu gölgelerden hep kaçardım. Aslında doğru yoldaymışım. Kontürü de burun kenarlarım da bazende yanaklarıma yapıyordum ama şimdi kaş kontürü yapmayı da öğrendim. Aydınlatıcıyı yaptığım her makyajda kullanmazdım ama ne kadar canlı ve sağlıklı bir görünüm verdiğini kendi gözlerimle bir kez daha gördüm. Günlük makyajım da daha çok yer vermeye karar verdim. Bu etkinlik bana çok şey kattı. Yeni yıl makyajımı da, herkesin yaptığının aksine daha sade ve bu öğrendiklerim doğrultusunda  yaptım. 

Umarım öğrendiklerimi aktarmaya çalıştığım bu yazı da sizin için faydalı olmuştur. Farklı bir şeyler öğrenebilmişsinizdir. Okuduğunuz için teşekkür ederim. 😊

Rıfat Yüzüak'ı daha yakından tanımak ve takip etmek isteyenler için;

İnstagram: @rifatyuzuak


İnternet Sitesi:  rifatyuzuaksmakeup.com                    

Kitabı: Sil Makyajını Güzelliğin Ortaya Çıksın



Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür ve hakaret içeren yorumlar yasaktır. Sadece konu ile ilgili yorumlara cevap verilir.