Blogda Ara

30 Ocak 2021 Cumartesi

Kusursuz Eyeliner Çekme Tüyoları ve Favori Eyelinerlarım

Selamlar,
İnce, simsiyah, keskin kuyruğu olan kusursuz çekilmiş bir eyelinera hangimizin zaafı yok ki? Eyeliner, kimimiz için vazgeçilmez, kimimiz için de dünyanın zor şeyi. Eminim herkesin seveceği ve elinin alışacağı bir eyeliner çeşidi vardır. Bugün bloğumda birlikte eyeliner dosyamızı açıyoruz. Yazının devamında yıllardır benim severek kullandığım, kolay uygulanabilen, akmayan ve gün boyu dipçik gibi duran eyelinerları derledim. Şunu en baştan belirtmeliyim; benim beğendiğim bir ürünü siz beğenmeyebilirsiniz. Benim gözümden hiç akmayan bir eyeliner sizin gözünüzden akabilir. Tamamen kendi deneyimlerimden bahsettim. Bunu göz önüne alarak yazımı okursanız sevinirim. Keyifli okumalar diliyorum.

Eyelinerı başarılı çekmek tamamen bizim el alışkanlığımıza bağlı. Önemli olan vazgeçmeden sık sık deneme yapmak. Emin olun o denemelerden sonra ve kendi göz yapınızı tanıyınca mükemmel eyeliner çekeceksiniz. Hemen kendimden örnek vereyim; üniversite yıllarında ben düzgün eyeliner çekemediğim için hiç eyeliner kullanamadım. İnce başlardım sonra kalınlaştıkça kalınlaşırdı. İki taraf eşit olmazdı ve en sonunda görüntü beni memnun etmediği için silmek zorunda kalırdım. Sonra ne yaptım? Üstüne gittim, üzerine düşe düşe artık elim alıştı. Belki kimine göre mükemmel eyeliner çekmiyorumdur ama artık sonuç beni tatmin ediyor ki bu da zaten bana yeter.

İşinize yarayacak birkaç küçük ipucu:
⭐️Göz kapağınız nemli olmasın nemi kağıt havlu ya da peçete yardımıyla alın ve yağlı göz kapaklarınız varsa mutlaka bir göz bazı uygulayın.
⭐️Eyeliner çekmede kullanılan en sık yöntem olan bant yöntemiyle iki gözünüze de kolay ve eşit kuyruklu eyeliner çekebilirsiniz.
⭐️Eyeliner çekmede kullanılan diğer  sık yöntem ise küçük noktalar ya kesik çizgiler koyarak hattı belirleyebilirsiniz ve birleştirerek eyelinerı çizebilirsiniz.
⭐️Elinizin altında mutlaka pamuklu çubuk bulundurun. Çubuğun ucunu çok hafif ıslatarak kuyruğu fazla kaçmış eyelinerı düzeltebilirsiniz.
⭐️Ten rengi kapatıcılar; dağılan ve bozulan yerleri düzeltmeye ve oluşan lekeleri temizlemeye yardımcı olur.
⭐️Göz kapaklarınızın düşük görünmemesi için kuyruğu yatık değil de çapraz ve yüksek çekin.
⭐️İnce ya da kalın, yarım eyeliner ya da tam eyeliner ben hepsini çok beğeniyorum. Kalın eyeliner çekerken kalınlığın ölçüsünü dengede tutmak gerekiyor yoksa göz kapaklarınızı düşük gösterebilir.
⭐️Herkesin göz şekli farklıdır ve herkesin alıştığı bir sürme tarz vardır. Kimi önce kuyruğu çizer kimi ise baş kısmını. Nasıl alıştıysanız o şekilde devam etmenizi öneriyorum sadece aramızda eyeliner kullanmaya yeni başlayanlar varsa kendi deneyimlerime dayanarak önce üçgen çizip içini doldurup kuyruğu çizdiğimde daha mükemmel sonuçlar elde ettim. Sizde deneye deneye kendiniz için en mükemmel yöntemi bulacaksınız.

Aşağıda farklı göz yapılarına göre eyeliner modelleri gösterilmiş.


Peki piyasada birçok eyeliner çeşidi ve markası varken onların içinden kendimize en uygun eyelinerı nasıl bulacağız?

Bunun için öncelikle şunu belirlemeliyiz; bizim bir eyelinerdan beklentimiz neler?

Benim ilk kriterim; gün içinde asla akma ve dağılma yapmaması. Pandaları çok sevsek de pandaya benzemek istemeyiz değil mi? Yazında hiç korkmadan eyelinerımı kullanabilmeliyim. Göz kapaklarımın yağlı olduğunu düşünürsek bence ilk kriterimin bu olması çok doğal.

İkinci kriterim ise sürümünün kolay olması. Yani beni yormayan, saatlerimi almayan çekerken böyle kayıp giden yumuşak uçlu eyelinerlardan bahsediyorum.

Üçüncü kriterim renginin mat ve simsiyah olması. Ne kadar siyah olursa o kadar net bir eyeliner görüntüsü oluşuyor.

Sonuncu kriterim ise fiyatı. Tabi ki kaliteli ve başarılı olduğu sürece uygun fiyatlılar ilk tercihimdir ama öyle çok uçuk rakamlar olmadığı sürece benim için performansı parasını hak ediyorsa ve işimi çok kolaylaştıran bir eyeliner bulursam pahalı olsa da alırım.

Eyelinerda öncelik sıralamam bu şekilde. Kimisi için belki öncelik ürünün tamamen simsiyah olmasıdır. Ya da kimisi makyaj temizlerken zorlanacağını düşünerek waterproof bir ürün istemeyebilir.

Eyelinerı formlarına göre kalem, jel ve likit olmak üzere 3’e ayırabiliriz.

Kalem Formlu Eyeliner:
Kalem şeklinde olan, kalın ya da ince keçe uçlu olup en popüler ve uygulaması en kolay eyeliner çeşididir. Özellikle eyeliner kullanmaya yeni başlayanlar için en iyi seçenek olduğunu düşünüyorum. Ben en çok kalem formda olanları seviyorum.
✔️Pastel Profashion Artliner SiyahRengi başarılı.
İncecik çekilebiliyor.
Uygun fiyatlı.
Akmıyor, suya dayanıklı.
✔️Loreal Perfect Slim Eyeliner
Sürümü kolay.
İnce uçlu.
Uygun fiyatlı.

✔️Miniso Precision İnce Uçlu Eyeliner
Sürümü kolay.
İp ince jilet gibi eyeliner çekilebiliyor.
Uygun fiyatlı.
Kalıcı.

✔️Sephora x Stabilo Eyeliner
Sephora ve Stabilo iş birliği ürün olan eyeliner.
Kesik uçlu.
Fiyatı diğer önerdiklerimin bir tık üstünde.
Kalıcılığı mükemmel.


Jel Formlu Eyeliner:
Küçük cam bir kavanozun içinde jel formüle sahip üründür. Kesik uçlu eyeliner fırçası ile uygulanır. Olumsuz yanına gelirsek kurumaya çok müsait olduğu için kapağı sürekli kapatılarak ters bir şekilde tutularak muhafaza edilmeli ve fırçası sık sık yıkanmalı. Bence uygulaması en zor olan çeşit. Fakat alıştıktan sonra kolay gelmeye başlayacaktır.

✔️Maybelline Eye Studio Lasting Drama Gel Liner
Simsiyah.
Kalıcı. Akma ve bulaşma yapmıyor.
Fırça ile kolay sürülüyor.


✔️Loreal Paris Jel Eyeliner
Kullanımı kolay.
Akma yapmıyor.


Likit Formlu Eyeliner:
Likit formüllü, ince sivri ve ucu var fakat ucu kalem eyelinerın ucuna göre daha kısa. Keskin bir etki oluşturmak için mükemmel.
✔️NYX Professional Makeup Epic Ink Liner Eyeliner
Kullanım rahat
ince hattı güzel çiziyor. 
Waterproof olduğu için akma bulaşma yapmayan alınıp, denenmesi gereken ürünlerden.
✔️Catherine Arley Deep Black Matte Dipliner
Uygun fiyatlı. 
Fiyat performas olarak çok başarılı. 
Fırçası orta kalınlıkta. 
Mat, koyu siyah. 
Akma ve bulaşma yapmıyor.
✔️Yves Rocher Likit Eyeliner
Akma ve dağılma yapmıyor.
Yumuşak uçlu ve sürmesi kolay.


Umarım sizin için faydalı bir içerik olmuştur ve umarım bu yazım sayesinde göz makyajınızda kolayca kusursuz eyeliner görünümleri yaratacak taktikler ve size uygun ürünler bulabilirsiniz. Sizin kullandığınız ve vazgeçilmeziniz olan eyelinerlar neler? Hadi benimle paylaşın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür ve hakaret içeren yorumlar yasaktır. Sadece konu ile ilgili yorumlara cevap verilir.