Blogda Ara

12 Kasım 2017 Pazar

Doğum Günü Pastamın Mimarı Aslı Demirörs Ağtaş ile Pastacılık Üzerine Bir Sohbet

Sevgili Aslı'nın benim için hazırladığı şato pastam

Herkese merhaba,
Bugün sizi, geçen ay kutladığım doğum günüm için hayalimdeki pastanın aynısını yapan, harika pastamın mimarı, Pastaren Butik Pasta’nın sahibi Aslı Demirörs Ağtaş ile tanıştırmak istiyorum.😊

Geçtiğimiz yıl bir etkinlikte Aslı'nın yaptığı bir pastayı ilk defa tatma fırsatı bulmuştum. Hem görselliğine (VS çantası şeklindeydi) hem de tadına bayılmıştım. Doğum günü pastam içinde hiç düşünmeden onunla iletişime geçtim. 


Disney ruhuna aşık biri olarak parti konseptimi prenses ve onun şatosu olarak belirlemiştim. Bu konsepte uygun, oldukça eğlenceli ve lezzetli bir pasta bana eşlik etti. Pastam hem görüntüsüyle hem de tadı ile partime katılan bütün davetlilerden tam not aldı. Şato pastam ile ilgili daha detaylı bilgileri ''26. Doğum Günü Partimin Detayları'' adlı yazımda bulabilirsiniz. 🏰 🍰


Aslıya hem röportaj teklifimi kırmayıp, kabul ettiği için hem de tekrar harika pastam için çok teşekkür ediyorum. Dilerseniz artık röportajımıza başlayalım...





🍰Aslı Demirörs kimdir sizden dinleyelim?
Aslında Matematik okudum. Asıl mesleğim bilgisayar programcılığı. 8 yaşından oğlum doğana kadar profesyonel masa tenisciydim. 6 yaşında bir canavarın annesiyim. Pastacılığı da eklersek, bende sıfat çok yani. 😊

🍰Pastacılığa nasıl merak saldınız ve ne zaman karar verdiniz?  Her zaman hayalinizde pasta yapmak var mıydı? Yoksa hızlıca ve radikal bir şekilde mi gelişti? “Butik pastacılık” girişiminizi çevreniz nasıl karşıladı? Pastaren Butik ne zamandan beri var? Markanızın ismi nasıl ortaya çıktı? Bize bu meslekteki yolculuğunuzdan biraz bahseder misiniz?  
Aslında ben pastacı olacağım diye çıkmadım yola. İnsan çok küçük yaştan bir sporu profesyonel olarak yapınca hayatında hep koşturmaca oluyor. Tüm arkadaşlarım evine giderken ben idmana giderdim. Haftasonu maçlar, en az 2 hafta şehir dışı. Eve gelir apar topar ders çalışırdım. Güzel de okudum, hiçbir şeyi yarım yamalak yapmadım. Sonrasında iş hayatı başladı sporla birlikte. Öyle eve kapanan tiplerden de değilim. Hep sosyal oldum, gezmelerden geri kalmadım.  Sonra oğlum doğunca bu sefer o maraton başladı. Sporun profesyonel kısmını bıraktım ama oğlum, işim, hiçbir şeyden geri kalmayan hallerimle yine yoğundum. Sonra bir baktım, oğlum büyüdükçe yükü azalıyor. E ben hayatım boyunca koşmuştum, boş kalmaya alışkın değilim. Hayatımda bir boşluk oluştu. O boşluğu doldurmaya çalışırken bir arayışa girdim. Birkaç farklı denemeden sonra pastacılıkta kendimi buldum diyebilirim. Bu girişimlere en büyük destek öncelikle eşimden geldi tabi. Yoksa zaten ilerleyemezdim. Karısı birden çıldırıp evi pastalara, malzemelere, ekipmanlara boğunca sessizce kendine köşeler aradı bir süre. Gece yarıları eksik malzemelerimi aramakla geçti ömrü. Çok şükür şimdi rayına girdi her şey. Çevremden de çok büyük destekle karşılandı. Hatta çevrem sayesinde çok hızlı büyüdüm. Ankara’da bir sürü grupta aktifim. Anne grupları,  bloggerlar, kendi arkadaş gruplarım. O gruplara başlarda gönüllü olarak pastalar yapıyordum. Sonrasında doğum günümüze, nişanımıza, düğünümüze de yap şeklinde talepler olunca kendimi bu  işi büyütürken buldum. Normalde hedefim buydu ama düşündüğümden daha çabuk ilerledim.


PastAren markasını oğlumdan esinlenerek buldum. Adı Aren. Onun uğuruyla gelsin dedim, PastAren oldum. PastAren Butik Pasta’nın profesyonel hayatının 3. yılındayım.

🍰Pastacılık konusunda bir eğitim aldınız mı? Eğitimini almak bu işi yapmak için yeterli mi?
Bir çok eğitim aldım tabi ki. En büyük şansım bu konudaki en iyi pastacıdan eğitim almaktı sanırım. Çünkü bir işi yapmak ve öğretmek çok farklı konular. Bana Bir Pasta Yap’tan sevgili İpek Biçer, bana bu işi hem öğreten hem sevdiren bana göre Türkiye’nin sayılı  eğitmenlerindendir. Hala da elini çekmemiştir üzerimden. O süreçte doğru adresi bulmam bu noktalara gelmem de büyük etken. Sadece eğitim almak yetmiyor tabi. Gerçekten çok çalıştım. Zaten size eğitim yol gösteriyor. Sonrasında defalarca denemeniz gerekiyor. Yoksa o figürlerin çıkması mümkün değil.

🍰Hem bir annesiniz, hem de böyle vakit alan tatlı bir işiniz var, bu kulağa pek kolaymış gibi gelmiyor. Yönetimi nasıl? Nasıl idare ediyorsunız?
Yönetimi benim için göründüğü kadar zor değil, çünkü zaten boş kalabilen bir insan değilim. Akşam olsun da el ayak çekilsin, şöyle bir ayağımı uzatıp tv izleyim olamıyorum ben. Ha onu da yaparım ama haftada 1 kez en fazla. Aslında hayatımın diğer yoğunluklarında beni dinlendiren şey pastalarım. Tezgahımın başına geçtiğinde dünya geride kalıyor benim için. Hobimi işim haline getirmenin şansıyla, işimi yaparken dinlenip, diğer işlere enerji topluyorum.

🍰Yaptığınız ilk pasta nasıldı, biraz anlatır mısınız ?
Onu hiç unutmam işte. Çünkü şeker hamuruyla değil, oyun hamuruylaydı. 😊 Oğlum hamurlarıyla oynarken gelmişti aklıma. Birkaç deneme yapsam diye düşünüyordum. Ama o zaman daha eğitim almadım, şeker hamuru nereden alınır, onu da bilmiyorum. Fakat denemek istiyorum. Aldım bir model straforu, oğlumun oyun hamurlarıyla kapladım, desenler yaptım. Oğlum yatınca tabi. 😊 Basit ama benim için çok güzel bir pastaydı.
Sonrasında ilk gerçek ve profesyonel pastamı, aldığım ilk eğitimde yaptım. Onun da yeri çok ayrıdır bende. Figürlerini hala saklarım.

🍰Pasta yaparken en çok hangi tarzda pastalar yapmaktan zevk alıyorsunuz?
En çok sade ve pastel tonlarda çalıştığım pastaları seviyorum. Hele bir de çiçeği varsa değmeyin keyfime.   Çiçek yapmak apayrı bir dünya ve çok büyük keyif.

🍰Pastalarınızın o eşsiz tadını bilmeyen yok. İyi bir pastacı olmanın sırrı nedir? Sunum ve lezzeti karşılaştıracak olursak günümüzdeki pastalarda artık lezzete oranla görselliğin daha aranır hale geldi diyebilir miyiz? Hem lezzet hem de görselliği aynı anda nasıl sağlıyorsunuz?
Sanıyorum profesyonellikle anneliği harmanlamakla biraz sağlıyorum bunu. En kıymetli prensibim, oğluma yediremediğim hiç bir pastamı bir başkasına özellikle bir başka çocuğa yedirmemek. Bu yüzden pastanın içinde kullandığım tüm ürünlerim doğal ve kalitelidir. Dolgu malzemesinden asla kaçmam, bolca kullanırım. Reçetelerim defalarca denenmiş reçetelerdir. Butik pastada müşteriler lezzet konusunda genelde çok az beklentiyle geliyorlar. Dışı güzel olsun da, içi zaten yenmez mantığı var. O mantıklarını yerle bir ederek, musmutlu müşteriler hatta dostlar ediniyorum kendime.

🍰Pastalarınızda en çok dikkatimi çeken şey, hepsinin özenle tasarlanmış olması. Her pastanız da ince işçilikler ayrı ayrı detaylar var. Acaba çizimde de yetenekli misiniz diye insanın aklına geliyor…
Herkes öyle sanıyor ama yaptığın bir pastayı kağıda çiz deseniz, tanıyamazsınız. 😊 Bir figürü 3 boyutlu, hamurla oluşturmakla, kağıda çizmek çok ayrı dünyalar benim için. Ve 2.sine kesinlikle yeteneğim yok, tecrübeyle sabit. 😊

🍰Son olarak röportajımızı okuyup, pasta siparişi vermek isteyenler olabilir diye soralım; pasta yaptırmak isteyenler en geç ne kadar zaman öncesinde sizinle iletişime geçmeli? İletişim bilgilerinizi yazar mısınız?
Pastaların sadece pişme süresi 3 gün. Öncesinde de figürleri yapıp kurutmak gerektiğinden en az 1 hafta sürüyor bir pasta. Haliyle o haftanın yoğunluğuna göre en az 1 hafta öncesine kadar sipariş alıyorum. Ama rahat rahat tasarımları oluşturabilmek adına ideal sürem ve ricam 10 gün öncesinden bana ulaşılması.

Pastalarım için instagram adresim: @pastarenbutikpasta
Telefon: 0 532 637 80 98
Mail: pastaren@gmail.com




Aslı'nın yaptığı birbirinden güzel pastaları görmeniz  için mutlaka instagram sayfasındaki galeriye bakmanızı öneriyorum.
Yaptığı pastalardan daha tatlı olan Aslı'ya röportaj sorularını bütün samimiyeti ile yanıtladığı için tekrar çok teşekkür ederim.



Röportajımızı okuduğunuz için sizlere de sonsuz teşekkürler. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Sevgi ve sağlıkla kalın...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür ve hakaret içeren yorumlar yasaktır. Sadece konu ile ilgili yorumlara cevap verilir.