Blogda Ara

4 Kasım 2017 Cumartesi

Ayla Filmi Hakkındaki Yorumlarım

Ayla Filmi 

Bir kaç saat önce filmden çıktım. Sıcağı sıcağına yorumlarımı sizinle paylaşıyorum. Bu nasıl bir filmdir arkadaş? Uzun zamandır beyaz perde de böyle güzel, böyle samimi bir Türk filmi izlememiştim. Her sahnesi yüreğime o kadar dokundu ki. 

Filmin konusu çok güzel ve eşsiz. Ama gitmeyenler için tabi ki ondan bahsetmeyeceğim. Ben bir filme gitmeden önce konuya bakmayı sevmiyorum. Filmin türünü bilmem yetiyor.  Dram-Savaş türünde bir film. Yaşanmış gerçek bir hikayeyi anlatıyor.  Yaşanmış bir hikaye olması filmi benzersiz kılıyor. Bu filmin anahtar sözcükleri; vicdan, sadakat ve sevgi. Filmin geçtiği mekanlar; İstanbul, Kore, Japonya. Hikaye geçmişte başlayıp günümüze kadar uzanıyor. 

Biraz filmin genel özelliklerinden bahsedeceğim;


Can Ulkay'ın yönettiği, yapımcılığını Mustafa Uslu’nun üstlendiği, 'Ayla' filmi Türkiye'nin 90. Oscar Ödülleri için "Yabancı Dilde En İyi Film" aday adayı. Bu arada Oscar adayları 23 Ocak 2018 tarihinde açıklanacak.  Müzikler Fahir Atakoğlu'na ait. Dizinin ana sponsoru Ziraat Bankası. Warner Bros dağıtıcılığını üstlenmiş. Bu Türk filmleri için pek rastlanan bir durum değildir. Güzel bir gelişme.

Filmin oyuncu kadrosu MÜKEMMEL. O kadar  zengin ki; İsmail Hacıoğlu, Kim Seol, Çetin Tekindor, Lee Kyong-Jin, Ali Atay, Murat Yıldırım, Taner Birsel, Altan Erkekli, Meral Çetinkaya, Damla Sönmez, Büşra Develi, Erkan Petekkaya, Sinem Uslu, Eric Roberts, Cade Carredine, Kim Byoungsoon, Johnny Young, Mehmet Esen, Caner Kurtaran, Burç Kümbetlioğlu, Duygu Yetiş, Ali Barkın, Nilgün Kasapbaşoğlu, Mine Teber, Esra Dermancıoğlu, Toygan Avanoğlu, İlber Gürtunca gibi birbirinden değerli Türk ve yabancı toplam 32 isim var.

Filmde oyunculuk adına eleştirilecek hiç bir şey yok. Bütün oyuncular hakkını sonuna kadar vermiş. Ekstra övgü gerektiren bir kaç isim var. Ayla'yı oynayan dünya tatlısı o Koreli kız çocuğu sen nasıl mükemmel bir detaysın. İsmail Hacıoğlu oyunculuğunu sonuna kadar kanıtlamış. Sen tam bir beyaz perde adamıymışsın da neden bizim yıllardır bundan haberimiz yokmuş? En son sahnelerde Çetin Tekindor farkını yine ortaya koymuş.

Çok beğendim ve benim filme verdiğim puanım 10 üzerinden 10. Başka hiç bir filmi bu kadar övmedim. Çok büyük emekler harcanmış. Kesinlikle daha fazlasını hak ediyor. Umarım hak ettiğini alır. Eğer adaylığımız kabul olursa ve şaibeler dönmez objektif olunursa Türkiye'ye Oscar ile dönmeleri kuvvetle muhtemel. Filmi beğenenler çok. Beğenmeyene daha rastlamadım ben ama elbette vardır. Bundan böyle film sektörümüzün bu kalitede ilerlemesini temenni ediyorum.

Ayrıca film sonunda gerçek kahramanlarının hala hayatta olduğu bilgisini alıyoruz. Filmin en son sahnesi verildikten sonra gerçek hayatta kayıt altına alınmış o sahnenin o gerçekten yaşanmış hali var ki tüyler diken diken...  Yazılacak çok fazla şey var. Aklıma geldikçe güncellerim. 



Siz filmi nasıl buldunuz? Film hakkında ki görüşlerinizi sizde benimle yorum olarak paylaşabilirsiniz.

Yazımı okuduğunuz için çok teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür ve hakaret içeren yorumlar yasaktır. Sadece konu ile ilgili yorumlara cevap verilir.