Blogda Ara

26 Eylül 2017 Salı

Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul 10.Sezon Geride Kalırken



Herkese merhaba!
Yoğun ve moda ile iç içe geçen bir haftanın ardından moda severler için bloğuma harika bir içerikle geldim. Davetli olarak katıldığım Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul 10. Sezon’un, 1. 2. ve 4. günü izlediğim defilelere, gözüme çarpan tasarımlara, MBFWİ’nin genel atmosferine kadar merak edilen her şeyi ve kombin detaylarımı bu postta yazdım.

Bütün moda severlere keyifli okumalar diliyorum...

💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓

             



Aylardır heyecanla ve geri sayımla beklediğimiz Mercedes Benz Fashion Week  İstanbul 10. Sezon’un rüzgarı geçen hafta esip geçti. İstanbul'daki havanın da yazı hiç aratmaması ile her açıdan keyifli bir moda haftasını geride bırakmış olduk. 


MBFWI kapsamında Mert ERKAN (SELF-CODED), Mehmet KORKMAZ (SS18 HAUTE COUTURE), Murat AYTULUM (TROPİCAL DREAMS SS18) ve Çiğdem AKIN (İSTİLA) defilelerini izledim. Defile detaylarına geçmeden önce MBFWI hakkında edindiğim bilgilerden, 10. Sezon MBFWI'nin genel atmosferinden ve dikkatimi çeken diğer detaylardan bahsetmek istiyorum.  




Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un 10. Sezon’u, 12-15 Eylül 2017 tarihleri arasında Zorlu Performans Sanatları Merkezi (PSM)’de gerçekleşti. PSM bir kez daha birbirinden güzel, kendi içinde hikayesi olan, (sosyal sorumluluk ve tema barındıran tasarım hikayeleri) gösterişli defilelere (görsel podyum showları desem abartmış olmam) ev sahipliği yaptı.

Tasarımcılar tarafından yeniden yorumlanan bazı Mercedes-Benz amblemleri

MBFWI'nin 10. sezonu olduğu için bütün detaylara daha çok özenilmişti. 10. sezona özel 10 yıldız sergisi ile, 10 Mercedes-Benz tasarımcısı; DB Berdan, Mehtap Elaidi,  Zeynep Tosun,  Özlem Kaya, Gül Ağış (Lug Von Siga), Hande Çokrak Tavioğlu (Maid in Love), Gülçin Çengel, Bahar Korcan, Ceyda Balaban ve Başak Cankeş (Bashaques'), Mercedes-Benz'in amblemindeki ikonikleşen yıldızını kendi tasarım anlayışları doğrultusunda yeniden yorumladılar. Moda ile otomobilin tasarım ortak paydasında buluştuğu, yaratıcı eserler ortaya  çıktı. Bu yıldızlar MBFWI boyunca Zorlu Performans Sanatları Merkezi'nin farklı alanlarında sergilendi.


Etkinlik Programı
Hafta içi boyunca öğle saatlerinde başlayıp akşam geç saatlere kadar devam eden, birçok ünlü modacının yer aldığı defilelere, modayla ilgilenenlerin, ünlülerin, editörlerin, basının ve biz bloggerların ilgisi oldukça yoğundu. Türk ve uluslararası marka ve tasarımcılar, İlkbahar/Yaz 2018 koleksiyonlarını davetlilere sundu. Etkinlik, Türkiye’den ve dünyanın dört bir yanından modasever binlerce kişiyi bir araya getirdi.

MBFW İstanbul Sponsorları
Fashion Week İstanbul, Mercedes-Benz’in isim sponsorluğu, resmi sponsorlar M.A.C Cosmetics,Yapı Kredi, Zorlu Center, Zorlu Performans Sanatları Merkezi ile tedarikçi sponsorlar Arçelik, Eti Karam, Magnum, Pera Palace Hotel Jumeirah, Red Bull, Sırma Exclusive, Under Armour ve ZUBİZU'nun katkılarıyla gerçekleştirilmektedir. 

Ayrıca edindiğim bilgilere göre; Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul, İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), Moda Tasarımcıları Derneği (MTD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve İstanbul Moda Akademisi (İMA) tarafından desteklenmektedir.

Mercedes-Benz E-Serisi Cabriolet & Mercedes-Benz E-Serisi  Coupe 

Etkinliğin isim sponsoru Mercedes-Benz Spring-Summer 2018 moda görsel kampanyasında yer alan Mercedes-Benz E-Serisi Cabriolet Lounge'un önünde,  E-Serisi Coupe model otomobili de Zorlu Performans Sanatları Merkezi girişinde sergilendi.

Lounge ve The Zone alanında inanılmaz güzel ikramlar ve etkinlikler vardı. Benim favorim tabi ki Magnum'du. Magnum standında MBFW boyunca uzun kuyruklar oluştu. Ayrıca kulağıma gelen bilgiler doğrultusunda toplam 3.700 adet farklı magnum bar hazırlanmış. Kulisteki modellere ve ekibe 1000 adet Magnum Dark ikram edilmiş.

Ama bütün bekleyişler buna değerdi...🍦

Magnumunuzun fotoğrafını çekmeniz için özel konseptler yaratılmıştı. Tabi ki ben eksik kalamazdım. 


Eti Karam Standı'nda birbirinden güzel bitter çikolatalar davetlilere ikram edildi. Favorim ve ilk defa denediğim içi bol kırmızı meyveli oldu.🍫

   Bir diğer çok sevdiğim stand MAC Cosmetics'e ait olan Boomarang standıydı.


👄💄




Zubizu'nun the Zone'da yer alan yanıp sönen ışıklı standı çok eğlenceliydi. Tam Boomerang çekmelik. Etkinlik alanında ziyaretçilerin binlerce fotoğrafı çekilerek sosyal medyadan paylaşılmasını sağladı. 


Alem Dergisi MBFW boyunca defile sonrası tasarımcılarla ve ünlü konuklarla röportaj yaptı.


Hafta boyunca ekranlarda moda dünyasından farklı görüntüler sunuldu.


MBFWI boyunca DJ'ler davetlilere keyifli anlar yaşattı. 🎧

Defilelerin kimi Runwayde kimi Studioda oldu. Defilenin başlamasına 30 dakika kala sıraya girip lounge alanında bulunan check-in deskte adımızı kontrol ettirdikten sonra davetiyelerimizi aldık.


Davetiyelerimizi  aldıktan sonra defilenin yapılacağı alanlara doğru ilerledik. RUNWAY/STUDIO için aşağı kata indik. Zaten yönlendirme levhaları mükemmel bir şekilde sizi gitmek istediğiniz yere ulaştırıyor. 



DAY1



Moda haftası Mert Erkan’ın defilesiyle start aldı. Runway'de gerçekleşen açılış defilesini üstlenen genç tasarımcının, SELF-CODED adlı (Kendini Kodlayan) 29 parçadan oluşan, şık ve gösterişli olarak tanımladığım tasarımlarını izlemek çok keyifliydi. Kendine güvenen ve cesur kadın olgusu, kusursuzluk ve sadelikle bütünleştirilerek sergilendi. 

Tuğçe Sarıkaya ve Sema Şimşek’in baş manken olarak boy gösterdiği defilede genel anlamda açık renkler; beyaz, bej, vizon renkleri ile saten ve dantel kumaşlar hakimdi. Uçuşan ve volanlı etekler, maxi boy elbiseler ve püskül detaylar dikkatimi çeken detaylardandı. 

Şaç tasarımında Mehmet Tatlı Ekibi, makyajda ise MAC Cosmetics tercih edilmişti. (Alev KARSLI) 

Defilenin koreografisi Asil Çağıl’a aitti. Ayrıca belirtmeliyim ki defilenin fon müziğine bayıldım. Benim çok sevdiğim Oh Land - Wolf & I arka fonda çaldı.🎵 

Genç tasarımcı hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olmak isterseniz; http://mbfwistanbul.com/mert_erkan/ 

Kadrajıma takılıp, gözüme çarpan ve beğendim tasarımlarda şöyle;

Benim en sevdiğim parçalardan biri buydu. Volanlı ve önü kısa arkası uzun oluşuyla kalbimi çaldı. Pantolonla renk uyumuna da bayıldım.😍

Bir diğer favori bu sade ama şık elbiseydi.💎💎💎










Gelelim benim Mercedes Benz Fashion Week 1. gün kombinime;

Siyah tül midi boy eteğimin üzerine siyah beyaz çizgili top coat giydim.



Siyah parlak sırt çantası ile siyah, deri, bağlamalı ve metal detayları olan babet tercih ettim.



 Saç ve makyajdan bahsedersek; saçımı doğal haline bırakarak makyajım da nude tonları tercih ettim.


Boynuma ise üzerimdeki siyah detaylarla birbirini tamamlaması için siyah-metal choker kullandım.



Etek: ZARA
Bluz: STRADİVARİUS
Çanta:  BERSHKA
Ayakkabı: ELLE SHOES
Gözlük: RAYBAN

DAY2

İkinci gün öğlen Mehmet Korkmaz'ın akşam da Murat Aytulum’un defilesine katıldım.






Mehmet Korkmaz’ın Studio'da sunduğu 13 parçalık SS18 HAUTE COUTURE isimli koleksiyondaki elbiseleri çok beğendim. Koleksiyon mavi, beyaz ve siyah olarak 3 renkten oluşmuştu. İçlerinde keşke alıp eve götürsem diyebileceğim şahane elbiseler vardı.

Makyajda yine MAC Cosmetics tercih edilmişti. (Eliz FINDIK)


Biz tasarımları incelerken arka fonda Cool Water feat. Time Passing - A Little Tour🎵 çalıyordu.


Tasarımcı hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olmak isterseniz;  http://mbfwistanbul.com/mehmet_korkmaz/

Koleksiyon mavi, beyaz ve siyah renklerden oluşuyordu.



Gözüme çarpan ve beğendim tasarımlarda şöyle;





Koleksiyondaki elbiselerde benim çok sevdiğim püskül ve tüy detayları oldukça fazlaydı. Bu elbiseye bayıldım😍

Bu siyah püskül detayları olan elbiseye de bayıldımmm😍




2. gün katıldığım diğer defile Studio Mini Runway'de gerçekleşen Murat Aytulum’un TROPİCAL DREAMS SS18 adlı annesine ithaf ettiği koleksiyonunun defilesiydi. 

Koleksiyon tropik parçalardan, yaz iconlarından ilham alırken spor şık parçalarla gündüzden geceye giyilebilecek tarzdaydı. Koleksiyonda ceketler, şortlar, elbise ve etekler yer alıyordu.  Deri tasarımlar ağırlıktaydı. Ananas şeklinde işlemeler, çiçek desenleri, payet ve taşlar göz alıcıydı. Neon yeşil, siyah renk parçalara hakim renklerdendi. Ayrıca mankenler podyumda yürüken file içinde taşıdıkları ananaslar da çok eğlenceliydi. 

Defilenin koreografisi Fatih Ömercikoğlu'na aitti. Makyajda MAC Cosmetics tercih edilmişti. (Alev KARSLI)

Tasarımcı hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olmak isterseniz; 
http://mbfwistanbul.com/murat-aytulum/



Gözüme çarpan ve beğendim tasarımlarda şöyle;



Siyah ve zümrüt yeşilinin uyumunun sağlandığı, üst kısmı deri ve büzgü detaylar barındıran bu elbise favorimdi.✌

Neon yeşil, siyah renk parçalara hakim renklerdendi. 


Ünlü modeller Şebnem Shaefer ve Vilma Elles de defilede baş mankenler olarak yer aldı.

Gelelim benim Mercedes Benz Fashion Week 2. gün kombinime;

Dökümlü culotte model siyah pantolonumun üzerine beyaz sırtında bağlama detayı olan bir crop top coat giydim.
  Üzerime alcantara kumaş bir ceket aldım.





 



Kırmızı çanta ile ayakkabı olarak Adidas spor ayakkabı tercih ettim.


Aksesuar detaylarım

Saçlarımı 2. günde açık bıraktım. Göz makyajını sade tutarak dudağımda çok sevdiğim MAC Ruby Woo'yu tercih ettim. Bu ruj  ben buradayım diye bağıran efsane bir renk olduğu için asla yoğun göz makyajıyla birlikte kullanılmıyor.

Pantolon:  STRADİVARİUS
Bluz: STRADİVARİUS
Çanta:  STRADİVARİUS
Ayakkabı: ADİDAS ORİGİNALS
Gözlük: H&M
Saat: DKNY
Bileklik: SWAROVSKI

2.günün tatlı olayı Duygu Özaslan ile karşılaşmamızdı tabi ki.

2.günün bir diğer tatlı olayı da Sevgili Uğurkan Erez'in selfie ricamızı kırmamasıydı. <3

DAY4


,,






Dördüncü ve Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un 10. Sezonu’nun son günü Runway'de Çiğdem Akın'ın İSTİLA adlı defilesine katıldım. 

40 parçadan oluşan koleksiyonun kendi içinde barındırdığı temayı çok beğendim. Defilenin ana teması doğa anaya saygıydı. İnsanın doğayı istila ederek doğa üzerinde kurduğu egemenliğin olumsuz sonuçlarının çok uzak olmayan bir gelecekte günümüz kadınlarının umudu ve gücüyle çözülebileceği ve böylelikle evrenin özüne dönüp ölümsüzleşeceği vurgulanmaktaydı.

Tema üç aşamayla anlatılıyor;



Koleksiyonun birinci bölümünde beyaz ve krem renkler hakim. Bu renkler ile dünyanın var olduğu ilk döneme ve doğanın daha kirlenmediği en saf ve en temiz olduğu haline atıfta bulunuyor.

İkinci bölümde, insanın henüz olmadığı ve doğanın milyarlarca canlıyla birlikte uyum içinde yaşayarak çeşitliliğin kutlandığı ve uzun yıllar devam eden huzur mevsimi anılıyor. Hayvan motifleri ile bebek mavisi ve su yeşili renkleri hakimdi. Farklı renk ve dokulardaki kumaşların bir arada kullanılması ile, canlılar arasındaki uyum ve bütünlük tasvir ediliyor. 

Siyah rengin ağırlıkta olduğu son bölüm de, insan türünün hırsı ve vahşiliği ile doğanın her yerine yayılıp onu istila etmesi ve binlerce yıldır devam eden doğal düzeni bozması anlatılıyor. İnsanın doğayı bozması; dalından koparılmış yaprak motifleriyle harika bir şekilde ilişkilendirilmişti.

Koleksiyonda dikkatimi çeken diğer bir detayda; bel hattına vurgu yapan bağcıklı korselere ve kumaş kemerlere oldukça fazla yer verilmesiydi.


Defilenin koreografisi Ferhan Aral’a aitti. Defilenin saç tasarımında Mehmet Tatlı Ekibi  makyajda ise  Erkan Uluç yönetimindeki NARS Cosmetics- Beauty Retouch  tercih edilmişti. 



Tasarımcı hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olmak isterseniz; 


http://mbfwistanbul.com/cigdem-akin/




Defile siyah mayolu mankenlerin danslarıyla başladı.
Enerjik ve güçlü  koleksiyon ile show kıvamındaki defile herkesi etkiledi.

Baş manken Jessica May Drociunas ve Şebnem Schaefer'dı. Günay Musayeva ve Buse İskenderoğlu da defilede boy gösteren diğer modellerdendi.

Bu birbiriyle uyumlu iki tasarımı çok beğendim. Üzerinde hayvan figürleri yer alıyordu.


Koleksiyonda en çok beğendiğim; üst kısmında siyah yaprak detayları olan bu uçuş uçuş elbiseydi.

Bel hattına vurgu yapan kumaş kemerler çok sık kullanılmıştı.

Defilenin kapanışı Grammy ödüllü şarkıcı Maya Azucena'nın canlı performansıyla oldu.




Gelelim benim Mercedes Benz Fashion Week 4. gün kombinime;

Sanırım en çılgın kombini 4.günde yaptım. 

4. gün için siyah beyaz çizgili midi boy elbiseyi seçtim. Çizgili elbiseler tam bir kurtarıcıdır. Ama unutmamanız gereken şey; uzun ve zayıfsanız enine, kısa boylu ve kiloluysanız da boyuna çizgili kıyafetleri tercih etmek.✌

Siyah zincirli çanta ile kırmızı bilekten bağlamalı bu ayakkabıyı tercih ettim.


Elbisemin üzerine kırmızı deri ceket giydim. Boynuma bağlamalı siyah chocker tercih ettim. Saçımı iki topuz şeklinde toplatarak kulaklarıma da halka küpe taktım.

Gözlük olarak numarasız şeffaf gözlüğü tercih ederek kombinime feminen bir hava kattım.

Göz kapağımın kenarlarında parlak taşlar ve simli stickerlar kullandım.


Elbise: SATEEN
Deri Ceket: ZARA
Çanta: BERSHKA
Ayakkabı: PELİNİN AYAKKABILARI 
(pelininayakkabıları.com)

Gözlük: PULL&BEAR
Kolye: STRADİVARİUS
Küpe: STRADİVARİUS




     
Üç kombinimde; bir gün etek, bir gün pantolon, bir günde elbise tercih ederek moda haftasını bu şekilde tamamladım.✔ 


10.su düzenlenen İstanbul Fashion-Week, moda konusunda Türkiye’nin geldiği konumu görsel olarak bir kez daha kanıtladığını düşünüyorum. Keyifli ve modaya doyduğum bir hafta geçirdim. Bu güzel organizasyonda emeği geçen tüm modacılara, sponsor firmalara sonsuz teşekkürler. 👏

Yazımı sonuna kadar okuduğunuz için size de kocaman teşekkür ederim, bir sonraki moda haftasında görüşmek üzere.✋😘 

Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür ve hakaret içeren yorumlar yasaktır. Sadece konu ile ilgili yorumlara cevap verilir.